Pierre-Emerick Aubameyang Perang Tweet Dengan Toni Kroos Setelah Dikritik Cara Meraikan Gol Dengan Memakai Topeng

STRIKER ARSENAL PIERRE-EMERICK AUBAMEYANG MENERUSKAN PERANG TWEET DENGAN TONI KROOS SETELAH PEMAIN REAL MADRID ITU MENGKRITIK MENGENAI CARA IA MERAIKAN GOL MENGGUNAKAN TOPENG.

Pierre-Emerick Aubameyang dikenali antara pemain yang gemar memakai topeng adiwira setelah menjaringkan gol. Ketika memperkuat Saint-Etienne dan Borussia Dortmund lagi, Aubameyang pernah dilihat meraikan golnya dengan memaikan topeng Spiderman.

Ketika di Arsenal, Aubameyang pernah mengenakan topeng Black Panther ketika menentang Rennes di kejohanan Europa tahun lalu. Namun cara Aubameyang meraikan gol itu mendapat kritikan Toni Kroos.

Kroos menuduh Aubameyang sebagai role model yang buruk untuk perayaan ‘kosong’ apabila mengenakan topeng adiwira.

“Aubameyang pernah meraikan dan mengeluarkan topeng. Saya rasa itu bukan contoh yang baik.’kosong’, ” ujar Kroos.

Aubameyang yang terkejutkan dengan kritikan tersebut, sempat memeriksa kesahihan kenyataan Kross itu sebelum meresponnya di twitter.

Aubameyang mengunggah gambar sebuah lukisan diri yang dilukis oleh seorang kanak-kanak sekolah dengan kapsyen.

“Adakah @ToniKroos ini mempunyai Anak?

“Hanya untuk mengingat saya melakukannya untuk anak saya beberapa kali dan saya akan melakukannya lagi. Saya harap anda mempunyai anak suatu hari nanti dan membuat mereka bahagia seperti murid-murid sekolah rendah ini.

“Dan jangan Lupa #maskon #staysafe.”

Tweet Aubameyang diakhiri dengan emoji badut, nampaknya sebagai tindak balas terhadap video yang muncul mengenai Kroos yang gagal mengikuti protokol dan memakai topeng ketika di Madrid.

Menanggapi hal itu, Kroos memetik tweet Aubameyang dan menulis: “Toni Kroos INI mempunyai tiga anak.”

Namun kapten Arsenal itu tidak berhenti disitu sahaja, ia membalas komen Kroos dengan berkongsi gambar dirinya dan Marco Reus yang memakai topeng Batman dan Robin ketika masih di Dortmund dengan kapsyen? “Kirim @ToniKroos tahniah untuk 3 Anak-anaknya Batman dan Robin anda.”

Perang tweet antara Aubameyang dan Kroos di Twitter itu ternyata menarik perhatian Mesut Ozil. Pemain Arsenal itu turut memberikan dukungan kepada Aubameyang dengan mengunggah video Aubameyang memakai topeng Black Panther dengan kapsyen: “Perayaan gol terbaik!”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*