Pogba Memohon Maaf Atas “Kesilapan Bodoh” Yang Menyebakan Kekalahan Pasukannya

Paul Pogba mengakui bertanggungjawab atas kekalahan Manchester United 1-0 di halaman sendiri berpunca dari “kesilapan bodoh”.

Gol kemenangan Arsenal muncul pada babak kedua apabila dihadiahkan sepakan penalti setelah Pogba mengkasari Hector Bellerin dalam kotak penalti.

“Saya tidak seharusnya memberikan penalti seperti itu”

“Kami tahu ianya penampilan buruk. Saya sendiri, saya tidak boleh melakukan kesalahan seperti ini,”

“Saya fikir saya menyentuh bola, tetapi saya tidak – [saya] mengakibatkan gol pada hari ini dengan penalti. Saya merasa seperti saya menyentuhnya sedikit, saya tahu saya berada di dalam kotak. Saya tidak seharusnya memberikan penalti seperti itu.

“Mungkin saya agak keletihan sedikit, ini membuat saya melakukan kesalahan bodoh ini. Saya akan belajar dari itu. Saya bukan pemain pertahanan terbaik di dalam kotak, saya akan memperbaikinya. Kami harus melakukan yang lebih baik, pasukan, saya sendiri – ia bermula dengan saya. ” ujar Pogba kepada BBC Sport.

Walaupun begitu, Pogba merasakan United seharusnya cepat menyesuaikan diri dengan tekanan agresif Arsenal pada babak pertama dan melakukan lebih banyak serangan.

“Kami juga harus melakukan lebih banyak dengan bola dengan menciptakan peluang,” tambahnya.

“Kami harus mencari jalan penyelesaian tetapi gagal. Itulah sebabnya kami tidak berbahaya dengan bola, tetapi seperti yang saya katakan, prestasi pasukan perlu jauh lebih baik. ”

The Red Devils hanya memperoleh tujuh mata dari enam perlawanan EPL musim ini dan ianya merupakan kutipan mata terendah mereka sejak David Moyes pada musim 2013-14 (tujuh mata).

Ia juga merupakan kekalahan pertama United di halaman sendiri kepada Arsenal dalam liga sejak September 2006.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*